det gamla sättet att prospektera diagram
Se vad som händer när du använder anpassade videor.
personlig videoprospektering
Till exempel, för en introduktion och en inbjudningsvideo, spela in introt, anpassa miniatyren med prospektens [förnamn].
Anpassa sedan andra element i videorna som bilder, CTA:er, URL:er för att hålla det äkta. Lägg till CTA för att låta potentiella kunder boka möten.
Titta på bilden nedan för att se varför video-e-postmeddelanden får bättre svarsfrekvens .
e-post med videoexempel
Nästa steg är att driva alla potentiella kunder till en personlig försäljningssida , och jag tror att detta är ett fantastiskt sätt att engagera potentiella kunder. Det ger dig så många alternativ att lägga till element av personalisering – logotyp, innehåll relaterat till potentiella kunders intressen, namn, CTA och så vidare.
konvertera med video
Förstår du vad jag menar?
Även om du anpassar en enskild video med texter, logotyper, miniatyrer och mer för att leverera en anpassad upplevelse till tusentals mottagare ökar svarsfrekvensen med 300 procent.
Hur som helst, det låter som mycket ansträngning och tid, men det är det inte. Det finns massor av verktyg på marknaden som hjälper dig att anpassa videor i stor skala.
Efter att ha anpassat sälj- och marknadsföringsteam runt ett gäng av dina elitprospekter kan du spendera dyrbara timmar på att göra videor (med exakta namn, affärsenheter, huvudutmaningar) som är helt rätt. Men föreställ dig hyper-personaliserande videor för varje namn på din lista? Det är möjligt.
videointegrerad multi-touch-försäljning
Men såklart.
Videopersonaliseringsplattformar som Hippo Mobiltelefonnummerlista Video låter dig skicka masspersonaliserade prospekteringsvideor .
Hela din försäljningsprocess kan automatiseras för att skicka dessa videor i stor skala. Och de integreras med dina CRM:er och marknadsföringsverktyg som Salesforce, HubSpot, Mailchimp, Outlook, Gmail och mer.
Med lite fantasi finns det säkert fler kreativa sätt att anpassa dessa videor.
videointegration
10-80-10-principen
Jag lånar principen 10-80-10 för att beskriva hur vi kan skapa personliga video-e-postmeddelanden i stor skala.

Jag ska ge dig ett exempel. Jag skickar videomail till 10 ledare inom försäljningsbranschen varje dag, alltså cirka 50 i veckan. Jag kan väl inte anpassa 50 videor i veckan? Inte utan att lägga andra uppgifter på is (och kanske tappa lite av mitt förstånd). Det är inte genomförbart.
Så vad jag gör är att dela upp videon i tre avsnitt. Det är en introduktionsvideo på 1 min.
I det första avsnittet presenterar jag mig själv och lägger till ett anpassningselement för att få deras uppmärksamhet. Något i stil med "Hej jag är [namn], yada yada...grattis till ditt välförtjänta erkännande som säljledare av LinkedIn ...".
video steg 1: en kort bakgrund om dig själv och dina åsikter
Detta är den första delen av videon.
I den andra delen av videon kommer jag in på kärnan i e-postmeddelandet och frågar om de skulle vara intresserade av vår produktdemo som kan lösa specifika affärsutmaningar de står inför.
video steg 2: Låt dina potentiella kunder veta vad du arbetar med
Och slutligen går jag in på att förstärka tonhöjden - lägger till fler element av personalisering som "Jag vet att [vår produkt] kommer att kunna hjälpa [namnet på ditt företag] [infoga fördelar på hög nivå här]. Är du öppen för en djupare dialog?”
se steg 3: ett tack till dina potentiella kunder
Om du tittar på dessa tre avsnitt förblir det andra avsnittet konstant för alla videor eftersom avsikten bakom e-postmeddelandena är densamma. Jag behöver bara spela in de första och tredje avsnitten för var och en av mina potentiella potentiella kunder.
Det är bara 2–4 rader, så det tar mig inte ens två fokuserade timmar att spela in dessa. För jag håller manusen redo. Tack vare telepromptern i Hippo Video behöver jag inte memorera dem eller kontrollera mina anteckningar.
Med Hippo Video kan du sy ihop separata videor. Att spela in personlig video är enkelt och sparar tid och ansträngning eftersom du inte behöver spela in enskilda videor varje gång.
Video-e-postmeddelanden — låg ansträngning, hög effekt
Att använda videor i din försäljningskadens skulle falla in i "snabbvinster"-kvadranten i ansträngningseffektmatrisen, där du med liten ansträngning kan njuta av maximal effekt.
För säljare bör detta vara den uppgift som har högsta prioritet vid prospektering .
Du får en 66 procents ökning av potentiella kunder, en 3x svarsfrekvens och en 40 procent kortare försäljningscykel. Seriöst, vad är inte att älska?
Det spelar ingen roll om du mailar 125, men om du har gjort det bästa du kan för att få den potentiella kunden att känna sig speciell med personalisering har du goda chanser att få svar.
Varför väntar du fortfarande på att skicka videomejl? Börja skicka videomejl för prospektering.
Obs: Behöver du varma ledningar? Använd Leadfeeders 14-dagars gratis provperiod för att utöka din lista!